پوکه معدنی و کاربرد آن

پوکه معدنی و کاربرد آن

10 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به لیست اخبار | یکشنبه 3 تير 1403 در ساعت 0 : 0 دقیقه |

پوکه معدنی نوعی سنگ معدنی است که به آن پومیس یا پامیس هم گفته می‌ شود. نام پوکه معدنی برگرفته از پوکه به معنای سنگی سبک و متخلخل و معدنی به دلیل وجود مواد معدنی زیاد در این سنگ است. پوکه معدنی‌ ها دارای ویژگی‌ ها و خواص زیادی هستند مانند تخلخل بالا ، وزن سبک ، مقاومت فشاری بالا و غیره که موجب شده از این سنگ در صنایعی از قبیل کشاورزی، نساجی، ساختمان سازی، عمران و غیره استفاده شود. پوکه معدنی‌ ها در اثر فعالیت‌‌ های کوه آتشفشان ساخته می‌ شوند. در واقع این سنگ معدنی را می‌ توان ضایعات معدنی دانست که زمانی که آتشفشان‌ ها ایجاد می‌ شوند این سنگ از مواد آتشفشانی تشکیل می‌ شود. از پوکه معدنی برای مواد اولیه در صنایع مختلف استفاده می‌ شود به طور مثال در تولید بتن و سیمان ، ساخت بلوک سبک ، آجر ها و... از پوکه معدنی استفاده می شود. یکی از انواع پوکه معدنی ها، پوکه معدنی قروه است که کیفیت و استحکام بسیار بالایی دارد.

فروش پوکه معدنی

پوکه معدنی چیست؟

 پوکه معدنی سنگی خاص با ویژگی‌ های منحصر به فرد می‌ باشد که در اثر فعالیت کوه آتشفشان تشکیل می شود. زمانی که مواد مذاب از کوه‌ ها به بیرون می‌ آید ، این مواد مذاب در سطح زمین خنک شده و سنگ‌ ها را تشکیل می‌ دهد که یکی از این سنگ‌ ها پوکه معدنی می‌ باشد. از مهمترین خواص پوکه معدنی می‌ توان به تخلخل بالا، وزن سبک و مقاومت بالا اشاره کرد که موجب شده از این سنگ در ساختمان سازی استفاده ی بسیار زیادی شود. به دلیل ویژگی‌ های ساختاری پوکه معدنی، از آن در عمران و ساختمان سازی برای ساخت انواع سازه‌ ها و مصالح به کار می‌ رود. همچنین در بخش کشاورزی استفاده زیادی از پوکه معدنی برای رشد گیاهان و بهبود خاک حاصل می‌ گردد.

 فروش پوکه معدنی در انواع مختلف مانند پوکه معدنی قروه توسط مرکز پوکه معدنی رضایی انجام می‌ گیرد. در صورت تمایل به خرید پوکه معدنی با قیمت ارزان از مرکز پخش کننده یعنی پوکه معدنی رضایی خریدتان را انجام دهید.

نحوه تشکیل پوکه معدنی

 پوکه معدنی‌ ها به عنوان یکی از سنگ‌ های معدنی دارای ساختار ویژه‌ ای هستند. این سنگ‌ ها از گدازه‌ های آتش که در دل کوه آتشفشان هستند شکل می‌ گیرد. مواد مذاب آتشفشانی در هوای سرد قرار گرفته و حالت جامد به خود می‌ گیرند. این مواد مذاب سنگ‌ ها را تشکیل می‌ دهند. از طرفی گاز هایی درون مواد مذاب گیر افتاده‌ اند که حباب‌ هایی را تشکیل داده‌ اند و در اثر سرد شدن مواد مذاب و تشکیل سنگ‌ ها ، این حباب‌ ها حفره‌ هایی را در سنگ‌ ها تشکیل می‌ دهند. به همین دلیل است که پوکه معدنی دارای بافت اسفنجی شکل و به اصطلاح متخلخل می‌ باشد. استفاده از پوکه معدنی در صنایع ساختمانی به دلیل وزن سبک و استحکام بالا است. یکی از انواع بهترین پوکه معدنی‌ ها ، پوکه معدنی قروه می‌ باشد. پوکه معدنی قروه دارای کیفیت بسیار بالایی در میان انواع سنگ‌ های پوکه معدنی است.

فروش پوکه معدنی

مرکز پوکه معدنی رضایی فروش پوکه معدنی قروه و سایر انواع را با مناسب ترین قیمت ارائه می نماید. برای خرید پوکه‌ معدنی رضایی به صورت اینترنتی از طریق سایت این مجموعه اقدام کنید.

 پوکه معدنی با ویژگی‌ های منحصر به فرد

پوکه معدنی در فعالیت‌ های ساختمانی بسیار پرمصرف است زیرا این سنگ دارای ویژگی‌ های بسیار خوبی از قبیل وزن سبک، مقاومت بالا ، عایق صوتی و انرژی است که موجب شده استفاده از آن روز به روز در حال گسترش باشد. به دلیل اینکه پوکه معدنی یکی از سنگ‌ های آتشفشانی است نحوه ساخت آن با سایر سنگ‌ ها متفاوت است و بر اثر فرایند های مختلفی این سنگ‌ ها شکل می‌ گیرند که موجب مقاومت بسیار بالای آن شده است. پوکه معدنی‌ ها وزن سبکی دارند به طوری که می‌ توانند بر روی آب شناور باشند زیرا پوکه معدنی‌ ها دارای بافت متخلخل هستند و به همین جهت وزن سبکی دارند.

 در ساخت بلوک‌ ها و بتن‌ های سبک پوکه معدنی قرووه بسیار کاربرد دارد همچنین این سنگ را به بتن اضافه می‌ کنند و برای کاهش وزن سازه این کار بسیار موثر می‌ باشد. وزن کم پوکه معدنی موجب شده وزن کلی سازه کاهش پیدا کند و ایمنی بیشتری را در بخش ساختمان‌ ها و دیگر ساز ها داشته باشیم. در ساختمان‌ های فولادی و بتن آرمه و ساختمان‌ های کم وزن، استفاده از پوکه معدنی بسیار رایج است. 

بافت متخلخل پوکه معدنی قروه موجب شده که وزن کلی این سنگ‌ ها به جهت وجود توده‌ های هوا در آن کاهش پیدا کند. فضا های خالی موجود در ساختار پوکه معدنی موجب شده این سنگ مانند عایق مناسبی باشد تا بتوان برای جلوگیری از ورود و خروج انرژی و صوت از آن استفاده کرد. یکی از موارد مهم در ویژگی‌‌ های پوکه معدنی مقاومت بالای آن است که در مقابل فشار و بار ها دارد زیرا پوکه معدنی دارای حفره‌ هایی از هوا است که هوای موجود در سنگ باعث می‌ شود که فشار به شکل مساوی در سنگ توزیع شود و در نهایت مقاومت فشاری پوکه معدنی را بالا می‌ برد. در ساختمان‌ های بتن آرمه از پوکه معدنی به عنوان سنگی سبک و مقاوم می‌ توان استفاده کرد تا پایداری سازه را افزایش داد. پوکه معدنی‌ ها در مقابل فشار خمش و کشش دارای مقاومت بالایی هستند.

پوک معدنی به عنوان عایق مناسب برای انرژی و صوت شناخته می‌ شود به همین جهت در بسیاری از آپارتمان‌ های امروزی و مصالح مورد استفاده در ساخت آنها از پوکه معدنی استفاده می‌ شود. همچنین پوکه معدنی را به عنوان سنگ نسوز یاد می‌ کنند زیرا این نوع سنگ در مقابل حریق بسیار مقاوم است. پوکه معدنی دارای فشار مقاومتی زیادی است این سنگ علی رغم ساختار اسفنجی شکلی که دارد دارای مقاومت بسیار زیادی می‌ باشد. یکی از مهم‌ ترین ویژگی‌ های پوکه معدنی جذب آب می‌ باشد که در صنعت کشاورزی کاربرد فراوانی از پوکه معدنی‌ ها را داریم به طوری که در لایه‌ های زیرین خاک از پوکه معدنی استفاده می‌ شود تا جذب آب صورت گیرد و در مناطقی که کم آب است استفاده از پوکه معدنی به این شکل از اهمیت بالایی برخوردار می‌ باشد.

فروش پوکه معدنی

خرید پوکه معدنی با قیمت ارزان

 اگر می‌خواهید خرید پوکه معدنی را با قیمت ارزان انجام دهید، مجموعه پوکه معدنی رضایی بهترین گزینه است که می توانید انواع پوکه معدنی‌ ها را از ای مجموعه با اطمینان تهیه نمایید. برای خرید پوکه معدنی به سایت مرکز پوکه معدنی رضایی مراجعه فرمایید و با همکاران ما تماس بگیرید. این مجموعه پخش مستقیم پوکه معدنی قروه را ارائه می‌ کند. پوکه معدنی قروه یکی از پوکه معدنی‌ های با کیفیتی است که فروش بالایی را به خود اختصاص داده است. فروش پوکه معدنی قروه از طریق مرکز پوکه معدنی رضایی در نظر گرفته شده است تا شما مشتریان گرامی بتوانید خرید پوکه معدنی را با مناسب‌ ترین قیمت انجام دهید. این مجموعه به دلیل پخش مستقیم محصولاتش قیمت گذاری بسیار عالی را ارائه می‌ کند و خرید از این مجموعه مساویست با خریدی با کمترین هزینه و افراد با توجه به استفاده‌ ای که از پوکه معدنی دارند می‌ توانند از طریق این مجموعه انواع مدل‌ های پوکه معدنی را تهیه کنند.

https://pokerezaei.com/

آخرین اخبار
خرید بهترین مارک خمیرگیر لاستیک نکسن و دلیل پرفروش بودن آن تعمیر تخصصی توربو شارژ جک S5 زغال لیمو و خرید آن خرید جدیدترین مدل باسکول پند نایلون حبابدار و کاربرد آن شارژ کپسول آتشنشانی با تجهیزات پیشرفته پرسلان بر چه کاربردهایی دارد پوکه معدنی و کاربرد آن فروش اقساطی سایپا تحویل فوری لاستیک دانلوپ بهترین گزینه برای سوناتا کوپلینگ فلزی و انواع آن ویدئو پروژکتور owlenz و کاربرد آن خرید ترازوی آزمایشگاهی زغال کبابی و پخش عمده آن سرامیک بر چه خصوصیاتی دارد؟ فروش اقساطی ایران خودرو و استقبال از آن فروش لوازم و قطعات ماشین آلات سنگین کفش ایمنی و مزایای استفاده از آن فروش اقساطی ایران خودرو و خودرو های ارائه شده خرید انواع چرخ گوشت صنعتی معرفی دستگاه سوسیس پرکن فروش اقساطی سایپا و مراحل آن لاستیک هانکوک برای انواع خودرو ها فروش اقساطی خودرو با مناسب ترین قیمت زغال لیمو چه ویژگی و کاربردهایی دارد؟ طرح توجیهی چه کاربردی دارد؟ لوازم یدکی بسترن شامل چه قطعاتی می شود؟ نایلون عریض و انواع آن انواع خدمات زغال و انواع آن انواع خدمات و تجهیزات ساختمان شرایط فروش اقساطی خودرو تجهیزات آشپزخانه صنعتی و انواع آن مشاوره مهاجرت برای پزشکان و پرستاران تجهیزات ایمنی و انواع آن گردشگری و انواع آن پوشاک و انواع آن لوازم یدکی بسترن و انواع آن لاستیک‌ و انواع آن باسکول و انواع آن ترازو و انواع آن ویدئو پروژکتور و انواع آن پوستر دیواری و انواع آن کاغذ دیواری و انواع آن نایلون شیرینگ و انواع آن نایلون حبابدار با کیفیت ماشین آلات راهسازی و انواع آن پوکه معدنی و انواع آن کمپرسور و انواع آن
کاغذ دیواری و انواع آننایلون شیرینگ و انواع آنماشین آلات راهسازی و انواع آنپوکه معدنی و انواع آنکمپرسور و انواع آنشرایط فروش اقساطی خودرولوازم یدکی بسترن و انواع آنلاستیک‌ و انواع آنباسکول و انواع آنترازو و انواع آنویدئو پروژکتور و انواع آنپوستر دیواری و انواع آنشرایط فروش اقساطی خودروزغال و انواع آنتجهیزات آشپزخانه صنعتی و انواع آنتجهیزات ایمنی و انواع آنگردشگری و انواع آن