کوپلینگ فلزی و انواع آن

کوپلینگ فلزی و انواع آن

10 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به لیست اخبار | یکشنبه 20 خرداد 1403 در ساعت 0 : 0 دقیقه |

کوپلینگ فلزی ، قطعاتی هستند که برای اتصال دو شافت به هم مورد استفاده قرار می گیرند. به طور کلی کوپلینگ ها در انواع کوپلینگ فلزی و کوپلینگ انعطاف پذیر هستند. هر یک از انواع کوپلینگ ها برای مصارفی مورد استفاده قرار می گیرند به همین دلیل با شناخت انواع کوپلینگ ها باید نوع مناسبی از آن را انتخاب کنید. استفاده از کوپلینگ فلزی برای انتقال گشتاور از موتور به قطعات دیگر استفاده می شود. این قطعات در صنایع از اهمیت بالایی برخوردارند. در واقع کوپلینگ برای اتصال شفت ها است که به دلیل مشکلاتی که برای این اتصال وجود دارد ، انواع کوپلینگ ها طراحی و ساخته شده اند. انحراف محوری یکی از مواردی است که موجب شده از کوپلینگ استفاده شود. در برخی موارد شافت ها در یک محور نیستند و برای این که بتوانیم این ناهماهنگی را برطرف نماییم از کوپلینگ ها استفاده می کنیم. در مواردی انحراف شعاعی مطرح است یعنی شافت ها در یک امتداد نمی باشند یا در زمان کار ممکن است از مسیر خود منحرف شوند. در مواردی هم انحراف زاویه ای وجود دارد که موجب اتلاف انرژی می شود. به همین دلیل کوپلینگ ها کمک کننده هستند. از انواع کوپلینگ های فلزی ، کوپلینگ چرخ دنده ای و کوپلینگ زنجیری است.

شرکت کیهان افزار زاگرس فروش کوپلینگ فلزی در انواع مختلف از جمله کوپلینگ چرخ دنده ای ،کوپلینگ گیره ای، کوپلینگ فلنجی، کوپلینگ زنجیری را با مناسب ترین قیمت ارائه می کند.

فروش کوپلینگ چرخ دنده ای

کوپلینگ فلزی چیست؟

 همان طور که گفته شد کوپلینگ ها در دو نوع کوپلینگ انعطاف پذیر و کوپلینگ صلب هستند. کوپینگ های صلب که به آن ها کوپلینگ فلزی هم گفته می شود، غیر انعطاف پذیر هستند. این نوع از کوپلینگ ها دارای توانایی بسیار کمی در تحمل انحرافات شافت ها دارند. برخی از انواع کوپلینگ فلزی می تواند توانایی تحمل یک نوع از انحراف مانند محوری را داشته باشد. کوپلینگ فلزی انتقال گشتاور را به صورت بسیار عالی انجام می دهند. استفاده از کوپلینگ فلزی زمانی انجام پذیر است که دو شافت همراستا باشند. در استفاده از کوپلینگ فلزی ، این کوپلینگ ها نیاز به روان کاری ندارند. کوپلینگ فلزی بسیار قدرتمند بوده و می تواند دوام بالای داشته باشد.

انواع کوپلینگ فلزی

کوپلینگ فلزی یا کوپلینگ مکانیکی یا کوپلینگ صلب دارای انواع کوپلینگ چرخ دنده ای ، کوپلینگ زنجیری و کوپلینگ رشته ای، مخروط ، فلنجی است. کاربرد کوپلینگ ها برای اتصال دو نقطه است که از یک نقطه به نقطه ی دیگر نیرو وارد گردد. اگر بخواهیم مثالی بگوییم ، یک ماشین صنعتی برای اتصال به سروو موتور از کوپلینگ استفاده می کند. از دیگر اهداف استفاده از کوپلینگ ها برای زمان هایی است که ناهماهنگی وجود داشته باشد. این ناهماهنگی که می تواند به دلیل نصب نادرست ایجاد شده باشد  با استفاده از کوپلینگ ها برطرف می گردد. دو شافت از نظر موازی بودن و ارتفاع ممکن است در یک راستا نباشند و از این رو از کوپلینگ فلزی استفاده می شود. در صورتی که هیزات هم تراز نباشد، دوام کمتری خواهد داشت و در نتیجه هزینه ها بسیار افزایش پیدا می کند. برای رفع این مشکل از کوپلینگ استفاده می شود تا بتوان این ناهمترازی را از بین برد. همچنین از نظر تولید تجهیزات صنعتی ممکن است این قطعات دارای اندکی خطا مانند اندازه ، بعد ، اتصالات و.. باشد و به همین دلیل کوپلینگ ها می توانند بسیار کمک کننده باشند. استفاده از کوپلینگ موجب عملکرد بالای این تجهیزات می گردد.

فروش کوپلینگ زنجیری

قیمت کوپلینگ چرخ دنده ای

کوپلینگ فلزی در انواع مدل ها و اندازه ها به تولید می رسد و قیمت کوپلینگ فلزی با توجه به نوع آن و اندازه ای که دارد ، متغیر است. اگر به بازار برای خرید کوپلینگ فلزی مراجعه کنید ، با قیمت های مختلفی روبرو می شوید.  هر یک از تولید کنندگان کوپلینگ چرخ دنده ای قیمت های مختلفی را ارائه می کنند و هر چه کیفیت کوپلینگ فلزی بالاتر باشد ، قیمت آن بیشتر است. برای خرید کوپلینگ چرخ دنده ای و کوپلینگ زنجیری و... دقت کنید که هر چه این قطعه را در کیفیت بالاتری تهیه کنید ، دوام و ماندگاری و طول عمر بالاتری خواهد داشت و نیاز کمتری به تعمیر و تعویض دستگاه ها پیدا می کنید زیرا این نوع کوپلینگ ها عملکرد بهتری دارند. در صورت نیاز به خرید کوپلینگ فلزی از طریق شرکت کیهان افزار زاگرس می توانید انواع کوپلینگ های صلب و انعطاف پذیر را در مدل دلخواه تهیه کنید. قیمت کوپلینگ چرخ دنده ای بسیار مناسب ارائه می شود. همکاران ما در این مجموعه اطلاعات لازم را برای انتخاب کوپلینگ مناسب به شما ارائه می کنند.

انواع کوپلینگ فلزی

  • ماف یا گیره ‌ای

یکی از انواع کوپلینگ فلزی ، کوپلینگ ماف یا گیره ای است که سیلندری تو خالی و ضخیم می باشد. این نوع از کوپلینگ ها به شکلی متفاوت طراحی شده و به صورتی است که شفت کاملا در آستین قرار بگیرد. این نوع از کوپلینگ فلزی در انواع کوپلینگ فلزی یک پارچه و کوپلینگ فلزی دو پارچه به تولید می رسد. در کوپلینگ گیره ای برای جلوگیری از حرکت طولی کوپلینگ ، زمانی که دو شافت به یکدیگر متصل می شوند، چند سوراخ رزوه دار در آن تعبیه می شود. در زمان هایی که شفت‌ ها کاملا موازی هستند می توان از این نوع کوپلینگ فلزی استفاده نمود.

  • گیره‌ ای شکاف دار

یکی از انواع کوپلینگ فلزی ، کوپلینگ گیره‌ ای شکاف دار است. در کوپلینگ گیره‌ ای شکاف دار به منظور اتصال بهتر کوپلیگ از پیچ و مهره‌ های فولادی بهره می برند. برای حمل بار های متوسط تا سنگین می توان از این نوع کوپلینگ فلزی استفاده نمود.

  • فلنجی

کوپلینگ فلنجی از انواع کوپلینگ فلزی است که از آن برای موارد خاصی می توان بهره برد. قیمت کوپلینگ فلزی از نوع فلنچی در مقایسه با سایر کوپلینگ ها بسیار مناسب است. این نوع کوپلینگ در انتقال گشتاور قدرت بالایی دارد. استفاده از این نوع کوپلینگ ها برای کار های متوسط و سنگین می باشد. در این کوپلینگ فلزی برای جلوگیری از حرکت شافت از رزوه استفاده می شود.

  • سیال

کوپلینگ سیال به عنوان یکی از کوپلینگ های فلزی است که از توربین و پمپ ساخته شده هست. این بخش ها تیغه هایی دارند که این تیغه ها با زاویه نصب شده اند. کارکرد این کوپلینگ با استفاده از مایع و نیروی گریز از مرکز است.

  • مینیاتوری

کوپلینگ‌ مینیاتوری از انواع کوپلینگ های فلزی است که شبیه به دمنده فلزی است.  این کوپلینگ ها با اندازه ی کوچک تر هستند و در موتور کوچک از ان استفاده می شود.این نوع کوپلینگ ها کم هزینه هستند.

فروش کوپلینگ فلزی

خرید کوپلینگ زنجیری

برای خرید کوپلینگ زنجیری و کوپلینگ چرخ دنده ای با کیفیت بسیار بالا می توانید از طریق سایت شرکت کیهان افزار زاگرس ، انواع کوپلینگ فلزی با کیفیت را تهیه نمایید. این مجموعه با سال ها سابقه در حوزۀ تامین تجهیزات اتوماسیون صنعتی، یکی از معتبرترین مراکز فروش کوپلینگ زنجیری می باشد. محصولات این مجموعه در تنوع بالا و مناسب برای صنایع مختلف هستند و به راحتی می توانید محصولات دلخواه را یافته و خریدتان را انجام دهید. فروش کوپلینگ زنجیری به صورت اینترنتی از طریق سایت انجام می گیرد تا نیازی به مراجعه ی حضوری مشتریان نباشد.

خرید کوپلینگ فلزی را از سایت شرکت کیهان افزار زاگرس انجام دهید. این مجموعه فروش کوپلینگ فلزی و انواع کوپلینگ ها را در نمونه های با کیفیت و اصلی ارائه می کتد.

 https://keyhan-tajhiz.com/

آخرین اخبار
خرید بهترین مارک خمیرگیر لاستیک نکسن و دلیل پرفروش بودن آن تعمیر تخصصی توربو شارژ جک S5 زغال لیمو و خرید آن خرید جدیدترین مدل باسکول پند نایلون حبابدار و کاربرد آن شارژ کپسول آتشنشانی با تجهیزات پیشرفته پرسلان بر چه کاربردهایی دارد پوکه معدنی و کاربرد آن فروش اقساطی سایپا تحویل فوری لاستیک دانلوپ بهترین گزینه برای سوناتا کوپلینگ فلزی و انواع آن ویدئو پروژکتور owlenz و کاربرد آن خرید ترازوی آزمایشگاهی زغال کبابی و پخش عمده آن سرامیک بر چه خصوصیاتی دارد؟ فروش اقساطی ایران خودرو و استقبال از آن فروش لوازم و قطعات ماشین آلات سنگین کفش ایمنی و مزایای استفاده از آن فروش اقساطی ایران خودرو و خودرو های ارائه شده خرید انواع چرخ گوشت صنعتی معرفی دستگاه سوسیس پرکن فروش اقساطی سایپا و مراحل آن لاستیک هانکوک برای انواع خودرو ها فروش اقساطی خودرو با مناسب ترین قیمت زغال لیمو چه ویژگی و کاربردهایی دارد؟ طرح توجیهی چه کاربردی دارد؟ لوازم یدکی بسترن شامل چه قطعاتی می شود؟ نایلون عریض و انواع آن انواع خدمات زغال و انواع آن انواع خدمات و تجهیزات ساختمان شرایط فروش اقساطی خودرو تجهیزات آشپزخانه صنعتی و انواع آن مشاوره مهاجرت برای پزشکان و پرستاران تجهیزات ایمنی و انواع آن گردشگری و انواع آن پوشاک و انواع آن لوازم یدکی بسترن و انواع آن لاستیک‌ و انواع آن باسکول و انواع آن ترازو و انواع آن ویدئو پروژکتور و انواع آن پوستر دیواری و انواع آن کاغذ دیواری و انواع آن نایلون شیرینگ و انواع آن نایلون حبابدار با کیفیت ماشین آلات راهسازی و انواع آن پوکه معدنی و انواع آن کمپرسور و انواع آن
کاغذ دیواری و انواع آننایلون شیرینگ و انواع آنماشین آلات راهسازی و انواع آنپوکه معدنی و انواع آنکمپرسور و انواع آنشرایط فروش اقساطی خودرولوازم یدکی بسترن و انواع آنلاستیک‌ و انواع آنباسکول و انواع آنترازو و انواع آنویدئو پروژکتور و انواع آنپوستر دیواری و انواع آنشرایط فروش اقساطی خودروزغال و انواع آنتجهیزات آشپزخانه صنعتی و انواع آنتجهیزات ایمنی و انواع آنگردشگری و انواع آن